Emms Läsdagbok

En hel massa bokprat och en del annat babbel

Författarspotting 19 oktober, 2008

Filed under: Babbel — Emm @ 10:40 f m

Om någon missat att det var bokens dag i tisdags (14 oktober) så kan jag härmed upplysa om detta.
Man brukar då på dom flesta orter få författarbesök där författarna pratar om sitt skriveri och givetvis säljer sina böcker. Även Gotland fick celebert besök på bokens dag i år. Inga mindre än, Jan Guillou, Majgull Axelsson, Cecilia Hagen, Elsie Johansson, Håkan Nesser, Viveca Lärn, Thomas Bodström, Mian Lodalen och Carl Johan De Geer. Jag hade gärna befunnit mig på Clarion Hotel Wisby i tisdags, men tyvärr kom jag på det försent så det var slutsålt.

Jag fick iallafall en skymt av Håkan Nesser genom fönstret på Café Ringduvan. Han gick förbi med raska och bestämda steg. Kanske var han också fikasugen?

 

3 Responses to “Författarspotting”

  1. Annelie Says:

    Åh, jag skulle också vilja träffa författare, det var så intressant att lyssna på bokmässan, det gav verkligen mersmak!

  2. Lisan Says:

    Låter inte helt fel nej! Appropå författarmöten så är jag fortfarande lite avis på en gammal vän, som hade Nesser som svensklärare i högstadiet. Snacka om inspiration…

  3. Emm Says:

    Annelie… Ja lyllo dig som kom iväg på mässan iaf. 🙂

    Lisan… Oj. Ja det skulle man inte tackat nej till. Iaf inte jag. 😉


Lämna en kommentar