Emms Läsdagbok

En hel massa bokprat och en del annat babbel

Nattfåk 19 oktober, 2008

Filed under: Läst 2008 — Emm @ 7:58 e m

 Så har jag då läst Nattfåk av Johan Theorin.

Boken handlar om familjen Westin som flyttar från Stockholm till Öland på grund av en familjetragedi. På ön börjar dom genast renovera den gamla ödekåken dom köpt.
Det dröjer dock inte länge innan dom får höra sägner om gården Åludden.
Men det är såklart bara påhitt. Eller?

Det här är bra! En spännande historia som fångar och driver mig att fortsätta läsa tills sista sidan är läst. Trots det tycker jag faktiskt Skumtimmen är bättre. Nu ska jag längta och vänta på Theorins tredje bok.

 

2 Responses to “Nattfåk”

  1. Magix Says:

    Jag gillade ”Nattfåk” bättre och tyckte att den var en riktigt bra bok, men jag blev galen på att han lämnade sina SMÅ barn ensamma stup i kvarten!!

  2. Emm Says:

    Magix… Ja det reagerade jag också på. Barnen var ju bara några år gamla och då lämnar man väll ändå inte dom ensamma så!!?


Lämna en kommentar