Emms Läsdagbok

En hel massa bokprat och en del annat babbel

Besviken på Tidningen Vi läser 25 oktober, 2008

Filed under: Läsa — Emm @ 11:35 e m

Ja du läste rätt. Redan innan första numret av Vi-Läser har kommit, är jag besviken och faktiskt lite sur. Varför? Jo, premiär för tidningen är skulle vara på tisdag 28 oktober. Och jag har som nyfiken och positiv till en tidning med inriktning litteratur beställt ett exemplar av första numret på nätet. Men det skulle jag inte ha gjort! För redan i fredags, 24 oktober gick det finfint att köpa sig ett ex på Akademibokhandeln på Mäster samuelsgatan tex. Alltså, om jag inte hade förbeställt ett ex hade jag fått läsa tidningen snabbare. Konstigt sätt att locka prenumeranter på. Inte varken kan eller vill jag köpa två ex heller. Det tillåter inte en blivande högskolestudents ekonomi. Till sist vill jag bara undra, vad är meningen med att ha en spikad premiärdag när det uppenbarligen går att införskaffa tidningen i butik tidigare?

 

14 Responses to “Besviken på Tidningen Vi läser”

  1. Lisan Says:

    Det var skumt minsann! Jag är ju så pepp på Vi Läser, men har ändå inte förbeställt. Nu tackar jag givetvis min stjärna, och springer istället till butiken. Trist och dåligt av dom, så jag förstår din frustration Emm!

  2. Annelie Says:

    Jag har också beställt första numret och förutsatte därmed att man skulle vara bland de första att läsa. De har ju annonserat ett så tydligt premiärdatum, varför bryta det?

  3. Det var mycket dåligt. Jag har också beställt den, och var så nöjd över att få en förhandstitt. Hmpf!

  4. Emm Says:

    Ja verkligen mycket dåligt! 😦

  5. Magix Says:

    Vaaa, det där låter ju helt fel!! Kanske butiken hade klantat sig? Men nu blir jag supernyfiken och tänker springa ut redan imorgon för att kolla om kanske några Göteborgsbutiker har klantat sig…

  6. Emm Says:

    Magix… Jo, jag misstänker att det är butiken som klantat sig. Men då hoppas jag verkligen dom får en utskällning av tidningen. Det kan ju skada tidningen, genom att dom tappar prenumeranter osv.

  7. Frida Says:

    Hej!

    Du har fått en ”I love your blog-nominering” av mig!

    Kram Frida

  8. Emm Says:

    Åhå, Tack Frida! 🙂

  9. Hej
    Ledsen att du är besviken. Publiceringsdag var den 28:e oktober. Vi på ViLÄSER undersöker nu vad som hänt.
    Hoppas du trots detta får glädje av tidningen.
    Vänliga hälsningar
    Ann Lagerström
    chefredaktör
    ViLÄSER

  10. Emm Says:

    Ann… Tack för din kommentar och ditt mail.

    Börjar tro att det är troll i det här och definitivt inte meníngen att jag ska prenumerera på VI-LÄSER. Då min förbeställda tidning inte dykt upp idag! Om detta sen beror på er eller posten det är frågan!?

  11. Lyran Says:

    Kunde man prenumerera på Vi Läser utan att prenumerera på Vi? Jag lyckades aldrig förstå detta då jag ville förbeställa. Dessutom missade jag så klart att köpa tidningen idag. GRRRRR!

  12. Emm Says:

    Lyran… Så typiskt. Du får rusa till butik imorgon! 😉

    Å jo, man kunde förbeställa Vi-Läser utan att vara prenumerant på VI. Det var bara att hoppa över pren.nr.

  13. Lyran Says:

    Nu har jag skickat karln och dottern till Konsum och hoppas verkligen de har med sig tidningen när de kommer hem.

  14. Emm Says:

    Lyran… Hoppas Du fick lägga vantarna på den efterlängtade tidningen!


Lämna en kommentar