Emms Läsdagbok

En hel massa bokprat och en del annat babbel

Färsk pasta med räkor, avokado & persiljecréme 22 oktober, 2008

Filed under: Mat,Recept — Emm @ 10:16 e m
Tags:

Ett litet middagstips.

2 pkt färsk fettuchini
200 g skalade räkor
2 st avokado
500 g creme fraiche (2 burkar)
4 dl färsk persilja
ca 1 dl olivolja
salt och peppar

* Koka upp vatten i en kastrull. Salta och häll lite olivolja i vattnet.

* Gröp ur avokadon och skär den i mindre bitar. Ta av kastrullen med vatten och lägg i pastan. Låt den ligga i några minuter.

* Häll av vattnet och blanda i räkor och avokado. Krydda med salt och peppar och ringla lite olivolja över.

* Persiljecremen: Mixa persiljan och oljan till en grön massa. Blanda i creme fraiche och smaksätt med salt och peppar. KLART!

Det här är ett nytt påhitt. Lättlagat, snabbt och väldigt gott!

 

4 Responses to “Färsk pasta med räkor, avokado & persiljecréme”

  1. L. Says:

    Oh, vad gott det lät!
    Fast jag är ju veg, funkar säkert ok utan räkor.
    😀

  2. Emm Says:

    L… Det gör det säkert! Ta i lite mera avokado bara. Jag var vegetarian i ganska många år. Tills för några år sedan. Nu äter jag fisk, skaldjur och kyckling. Men jag har allvarligt funderat på att utesluta kyckling igen.

  3. Madison Says:

    Åhå, mumsfilibabba!
    Det ska jag laga i helgen för då är köket klart. Typ. 🙂

  4. Emm Says:

    Madison… Tycker jag absolut du ska. Det var smarrigt värre. 🙂


Lämna en kommentar